Nem csoda, hogy a legnépszerűbb prémium szabadidő-autó lett az XC60-as Volvo, hiszen idestova 9 éve van piacon az első generáció, tehát a vetélytársaknál sokkal hosszabb ideig gyűjtötte a rajongókat. Közel egymilliót adtak el belőle, és az SPA építőkészletre való átállással még több vásárlót akarnak szerezni.
Jól áll a szögletes vonalvezetés a szabadidő-autónak, és arra is ügyeltek a formatervezők, hogy ha nem is könnyen, de némi gyakorlattal már meg lehessen különböztetni a nagytestvértől, az XC90-estől. Ahogy az egy Volvótól elvárható, biztonsági újdonság is van a fedélzeten, a City Safety néven összefoglalt elektronikus segédek köre bővült a kormányzássegéddel, amely a holttérfigyelő rendszer jelét figyelve megakadályozza, hogy a sofőr akaratlanul elhagyja a sávot, ha azzal egy másik közlekedőt veszélyeztet.
Felár ellenében lesz választható a Pilot Assist nevű rendszer, amely jól jelölt utakon – a magyar közutak nagy részén tehát nem – akár 130 km/h-s sebességig képes átvenni az irányítást a sofőrtől. Új elem még a négyzónás CleanZone légkondi, amely különösen tiszta levegőt szállít az utastérbe.
A többi új modellből ismert motorválasztékot kapja a Volvo XC60-as, a piaci bevezetéskor a D4 (190 LE) és D5 (235 LE) dízelekkel, a T5 (254 LE) és T6 (320 LE) benzinesekkel és a T8-as (407 LE) hálózatról tölthető hibrid hajtással lesz választható, utóbbi jogosult a zöld rendszám használatára, és megfelelő körülmények között 5,3 másodperces 0-100 km/h sprintet tud. Április közepén indul az új XC60 sorozatgyártása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!