Gyártásának utolsó évében tart a Renault Mégane RS aktuális (még előző) generációja, de ez nem jelenti azt, hogy elavult lenne a technikája. Sőt, a kisebb méretű és könnyebb Clio karosszériájába építve még mindig képes meglepetéseket okozni.
A Renault Clio kínálatot megkoronázó, egyszerűen R.S.16 névre hallgató újdonság szériaállapotában kapja meg az F4Rt motorkódú 2,0 literes négyhengerest, de nem kell aggódni, annak 265 lóerős teljesítménye még mindig bőven a forró ferdehátú kisautók királyává teszi az újdonságot. A rend kedvéért nem csak a motort, de a négydugattyús Brembo első fékeket is átveszik a nagytestvérből, a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval és a teljes első felfüggesztéssel együtt.
Alaposan átalakítják a karosszériát az új hajtáslánc miatt, az első-hátsó kerékjáratokat kiszélesítik, és az ezeket összekötő küszöbborítás is szélesebb. Nagyobb légbeömlő van az első lökhárítóban, furcsa, hármas osztású ködlámpák világítanak ennek a két szélén, a tető végén hatalmas méretű szárnyat látunk. Egyébként a hamarosan bemutatkozó Clio-frissítés jellemzőit is megkapja a Clio R.S. 16-os, ami új fényszórót és hátsó lámpát jelent, hiszen minden más egyedi ezen az autón. Az utastérben a kormánykerék új, amelynek karimájába került egy kapcsolásjelző LED-sor és egy kis méretű digitális kijelző.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!