Igazi örömautó lesz a Honda S660-as roadster, amelyhez azért nem árt némi gimnasztikai előképzettség. No nem arról van szó, hogy kicsi az utastér, csak épp ebben a gyári videóban épp azt taglalják vagy 2 percben, milyen módon lehet bejutni az utastérbe – persze a legegyszerűbb még mindig az ajtón keresztül, de sose lehet tudni.


Szóval egy kei-kategóriás, azaz 3,4 méter hosszú és 1,5 méter széles és 1,2 méter magas roadsterrel van dolgunk, amelynél az ülések mögé beépített 0,66 literes turbómotorral sikerült 45/55 arányú tömegeloszlást kialakítani a tengelyek között. Remek kanyarodási tulajdonságot ígérnek a kocsinak, amit még az Agile Handling Assist nevű segéd is támogat azzal, hogy az ívbelső kereket fékezve segít fordulni.

A teljesítmény egyébként 64 lóerő (6000/perc), a maximális nyomaték 104 Nm (2600/perc), a többi kei-kategóriás autóhoz képest új turbófeltöltőt kapott az S660 azért, hogy gyorsabb legyen a gázreakció és már alacsonyabb fordulatról jobban húzzon az erőforrás. A 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltó esetén 7700/perc, a fokozatmentes automatikusnál 7000/perc a leszabályozási fordulat. Előbbi már csak azért is sportosabb, mert 830 kg a saját tömeg az automata 850 kg-jával szemben.

A menetteljesítményeket egyébként nem árulta el a Honda, csak annyit tudunk, hogy a kézi váltós 4,7, a CVT-s 4,1 l/100 km-es szabványos átlaggal bír. Persze csak akkor, ha az ember nem próbálgatja az autó tudását, márpedig olyan kipufogórendszert és lefújószelepet készítettek, ami megfelelő zenei aláfestést ad a sportos vezetéshez.

Japánban április 2-án indul a Honda S660 forgalmazása, két felszereltség van (Alfa és Béta), illetve egy 660 darabos Concept Series elnevezésű nyitó-széria. Meglepő módon egy árban adják a kézi és a CVT-váltós változatot, az alapár 1,98 millió jen, azaz 4,57 millió Ft.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!