Forgalmának jelentős részét belső térhez felhasznált alkatrészek, burkolatok gyártásával teremti meg a Johnson Controls nevű autóipar beszállító, aki minden évben megragadja az alkalmat és a Detroiti Autószalont arra, hogy a legjobb ötleteit egybegyúrva felkészítse a nagyérdeműt arra, mi várható néhány éven belül az autók utasterében.
Az ie:3 névre hallgató tanulmánynál azzal kezdték az egész átalakítást, hogy kidobták a motortérből a kétliteres benzinmotort, a helyére elektromotort építettek, az ennek hajtásához szükséges energiát tároló lítium-ion akkumulátort meg a padló alá rejtették. Rengeteg helyet nyernek az újfajta eljárással készült, alig pár, nagy méretű elemből álló ülésekkel, a természetes szálakból szőtt kárpit könnyen tisztítható és teljesen újrahasznosítható. A hangszórókat a tetőkárpitban helyezték el, így az ajtókban hatalmas méretű tárolókat tudtak kialakítani.
A legnagyobb újdonság tehát az lesz a következő néhány évben, hogy változatlan külső méret mellett úgy lesznek tágasabbak az autóink, hogy közben még egy, el nem hanyagolható méretű akkumulátor csomagot is elrejtenek majd a mérnökök a karosszériában. Legalábbis ha a gyárak hallgatnak a Johnson Controls javaslataira.