A Special Vehicle Operations részleg vette kezelésbe a Land Rover Discoveryt, amelynek az új, SVX névre hallgató csúcsváltozat lett az eredménye. Ennél nagyobb kerekeket alkalmaznak, de a légrugós felfüggesztés rugóútjait is megnövelték a terepjáróképesség javítása érdekében; állítólag nem kell aggódni, hidraulikus karosszériadőlés-szabályozással gondoskodnak arról, hogy kanyarban is stabil maradjon a magas építésű karosszéria.
Erre már csak azért is szükség van, mert a motortérben az 5,0 literes, kompresszoros V8-as dolgozik 525 LE/625 Nm teljesítménnyel, tehát az eddigi legfürgébb Discoveryről van szó. A gyár egyébként úgy van vele, hogy ha a bütykös gumik és az áthangolt Terrain Response 2 rendszer ellenére elakad a Discovery SVX, akkor ott lehetetlen a továbbjutás, ezért csak hátrafelé lehet menekülni – a hátsó lökhárító rejti az elektromos csörlőt.
A Discovery sorozat további újdonsága, hogy immár 2,0 literes benzinmotorral is rendelhető, az Ingenium-családba tartozó négyhengeres 300 LE/400 Nm teljesítményű. Ezen kívül a HSE és HSE Luxury szinteken elérhető a 12,3 colos képátlójú vetített műszeregység. A Land Rover Discovery SVX gyártása jövőre indul, már most be lehet jelentkezni az autókra, de a vételárat csak később közli a gyár.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!