Immár a Posche kínálatában is van pályaautó, amelynél a 91 GT3 RS volt a kiindulási alap, de mindenek előtt a vezetési élményt helyezték előtérbe. Ennek köszönhetően megszabadultak a dupla kuplungos váltótól, és előásták az előző generációnál használt hatfokozatú kézi kapcsolású váltót – az aktuális 911-es generációnál 7 fokozatú a kézi kapcsolású váltó -, és kész is a 911 R.
A váltó lecserélése még azzal az előnnyel is jár, hogy 50 kg-mal csökken a saját tömeg, a maga 1370 kg-os saját tömegével jelenleg ez a legkönnyebb Porsche 911-es. Azt is megemlíti még a gyár, hogy lerövidítették a kapcsolási utakat, ami egy kicsit hozzájárul a gyorsabb kapcsolásokhoz. Megfelelő kéz- és lábmunkával 3,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet a 911 R, a csúcssebessége 323 km/h.
A 4,0 literes, hathengeres boxermotorhoz nem nyúltak, az 500 LE/460 Nm csúcsteljesítménnyel kerül az autó hátuljába, és hiába alacsonyabb a tömeg, a szabványos fogyasztás 13,3 l/100 km-re emelkedik (911 GT3 RS: 12,7 l/100 km) – mármint reálisabb lesz.
Annak érdekében, hogy a versenypályán a maximumot ki tudja hozni a sofőr a Porsche 911 R-ből, a hátsókerékkormányzást finomhangolták, hogy segítse a befordulást, és mechanikus önzáró differenciálművet használnak – elektronikus vezérlés nélkül -, a megfelelő lassulásról karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik.
Kifejezetten a technikára és a vezethetőségre koncentráltak, ezért épp csak a fokozott hűtés miatt legszükségesebb változtatásokat vették át a 911 GT3 modellekről, például megtartották a normál Carrera felnyitható hátsó szárnyát. A két első utas félbőr kárpittal bevont kagylóülésekben foglal helyet, karbon betétek, egyedi kormánykerék és kilincs helyett bőrszíjak teszik teljessé a versenyautó-hangulatot. Mindössze 911 példányt készít a Porsche a 911 R-ből, az értékesítés már megkezdődött.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!