Most épp csak egy hét van két F1-es futam között, de ez nem akadályozta meg a Red Bull Racing-et, hogy az Aston Martinnal közösen fejlesztett hiperautójának prototípusát utóbbi főhadiszállásán leleplezze. A meghatározás az alkotóktól származik, és mivel semmiféle teljesítményadatot nem közöltek, jobb híján hinni kell nekik.
Mindössze annyit tudunk, hogy a tömeg/lóerő aránya 1:1, azaz 1 lóerőre jut 1 kg – ilyet a Koenigsegg már tud rendszámos autóval – az AM-RB 001-es prototípuásról még hiányoznak a közúti közlekedéshez szükséges dolgok, úgymint tükrök, de a rendszámtábláknak se jutott hely a kocsi orrán-farán.
Az F1-es konstruktőr Adrian Newey, az Aston Martin főmérnöke Marek Reichmann és a különleges Aston Martinokért felelős David King közösen alkották meg az újdonságot, és a brutális teljesítmény valamint a gyönyörű forma volt a cél. Annyit tudunk jelen pillanatban a felépítésről, hogy egy V12-es szívómotor kerül az utastér mögé, és noha úgy tűnik, hogy rendes karosszériája van az autónak, valójában egy F1-es autóhoz hasonlító „szivarról” van szó, amelyet fejlett aerodinamikai elemek vesznek körül.
Ez utóbbinak is köszönhető, hogy versenypályán az LMP1-es prototípusokkal összemérhető tudást ígérnek az AM-RB 001-esnek, közúton pedig a GT autók kényelmét nyújtja. Ennek elérésében nagy szerepe lesz az F1-ben egyébként tiltott aktív felfüggesztésnek.
Ezt a tudást nem mérik olcsón, de arról még nem nyilatkoztak, hogy mennyit gombolnak majd le a reménybeli tulajdonosokról. Jelen pillanatban annyi ismert, hogy több mint 300-as jelentkeztek már be, hogy szeretnének vásárolni egy-egy példányt, ehhez képest mindössze 99-150 darab utcai autót építenek (ebben már a prototípusok is benne vannak), és ehhez még 25 darab, csak versenypályán használható autó csatlakozik. Abban az üzemben építik majd az AM-RB 001-eseket, ahol a One-77-es autókat is készítették.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!