Még nem tudja megmondani a Renault, mikorra készül el, illetve hogy egyáltalán sorozatban fogják-e gyártani a most fejlesztett kétütemű dízelt. Nem a mérnökökön múlik a dolog, az új erőforrás első prototípusa már próbapadon futja a tesztköreit, azonban a pénzügyi osztály még közbeszólhat.
Annak ellenére, hogy egy kétütemű erőforrás egyszerűbb felépítést jelent egy négyüteműnél, a Renault által készített új dízelről ez nem feltétlen mondható el, ahhoz ugyanis, hogy az erőforrás megfeleljen a környezetvédelmi követelményeknek, kettős feltöltést – kompresszor és turbófeltöltő – is használni kell. Ami fontos, hogy a jelenlegi legkisebb, négyhengeres 1,5 dCi-nél 50 százalékkal kisebb az új erőforrás, tömege 40 kg-mal kisebb, nem éri el a 100 kg-ot. A négyhengeres dízelhez képest olcsóbb lesz, a szívó benzinesekhez képest továbbra is drágább lesz majd az új erőforrás. A teljesítményről annyit árultak el, hogy a mindössze 730 köbcentis kétütemű, kéthengeres dízel 15 százalékkal lesz takarékosabb a hasonlóan erős négyhengeresnél. Pontos teljesítményt nem mondtak, csak annyit, 48-68 lóerő között lesz a teljesítmény, a maximális nyomaték nem éri el a 145 Nm-t. Mérnöki szemmel nem jelent problémát az új erőforrás megvalósítása, ami mégis közbeszólhat, az a feltöltés kérdése – teljesen új turbót és kompresszort kell fejleszteni kifejezetten ehhez az erőforráshoz, és könnyen lehet, hogy ez annyira megdrágítja az előállítást, hogy végül leáll a program. Jelenleg épp folynak a költségszámítások, ha rábólint a pénzügy, akkor indulhat a fejlesztés második fázisa (talán 2015 közepén), amikor már a sorozatgyártású erőforrást kezdik véglegesíteni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!