Kisebb lett a tigrisorr-hűtőrács a lámpák között, cserébe az alsó légbeömlők méretét növelték meg a formatervezők, amikor arról volt szó, hogy át kell alakítani a Rio kisautó megjelenését. Alapáron kapja a LED-es fényszórókat a típus, onnan világítanak a menetfények is, kilenc karosszériaszín közül lehet választani, a felnik közül a 16 colos kapott új megjelenést.
A belső tér színes is lehet, hiszen kék színcsomag is elérhető, a GT-Line modellnél fekete az alapszín, amelyet fehér díszvarrás és az ülések fehér színfoltjai oldanak, a műszerfali betét pedig karbonmintás. A központi érintőképernyő mérete 8 colosra növekedett, a műszercsoporton belül 4,2 colos képátlójú lett a multifunkciós kijelző. A második generációs UVO Connect fejegység támogatja a hangfelismerést, élő közlekedési- és időjárás-információkat, üzemanyagárakat, parkolási lehetőségeket (árak, címek, helyek) is képes megjeleníteni, vezetéknélküli kapcsolódási (Android Auto, Apple CarPlay) lehetőséget nyújt.
Amíg a külső-belső megjelenést csak átfésülték, teljesen lecserélték a motorkínálatot. Az alapkivitelbe a kettős, szívócső és közvetlen befecskendezéssel rendelkező 1,2 literes szívómotor kerül 84 lóerővel, az 1,0 literes T-GDi turbómotorok pedig teljesen új fejlesztésűek, ezekhez alapáron már hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, extraként hétfokozatú, duplakuplungosat. A 100 lóerős teljesítményszintnél feláras az EcoDynamics+ csomag, ami jelen esetben 48V-os lágy-hibrid hajtást jelent, a 120 lóerőhöz pedig szériában jár. A kézi váltós, lágy-hibrid rendszerrel szerelt változatok különlegessége az elektronikusan vezérelt (by wire) kuplung, ami lehetővé teszi, hogy még az autó gurulása közben lekapcsoljon a belső égésű motor.
A pontos teljesítmény- és fogyasztásadatokat majd az ősszel esedékes forgalmazás-kezdethez közelítve adják majd közre, addig annyit tudunk, hogy a 120 lóerős turbómotornál a korábbihoz képest 16%-kal nagyobb, 200 Nm-es a maximális nyomaték, és a NEDC-ciklus szerint mérve a 100 lóerős a korábbinál 8,1, a 120 lóerős pedig 10,7%-kal lett takarékosabb.