Még az M GmbH hivatalos megalapítása előtt dobták piacra 1971-ben az első BMW 3.0 CSL-t, amiről azért mindenki tudja, hogy a Motorsport GmbH terméke – homologizációs célokat szolgált a kupé, amelynek 206 lóerős motorja anno a márka legerősebb soros 6 hengerese volt. Most 50 példány erejéig feltámad a legendás típusnév, és újra a márka legerősebb soros 6 hengeresét kapja – aktuálisan 560 lóerőről beszélünk. Maga az autó annyiból nem meglepetés, hogy a 2015-ös 3.0 CSL Hommage tanulmány megjelenését ültették át a 4-es kupéra.
Abból is a második, javított kiadásét, amely a verseny-megjelenést idézte fel – a kis szériában készülő autónál ennek a megvalósítása 6 munkanapot vesz igénybe! Összesen 8 rétegben fújnak fel festéket a karosszériára, vannak a száradási idők, no meg a polírozással és a maszkolással is kell foglalkozni, például a feliratokat nem felfestik, hanem épp ellenkezőleg, a fekete színű karbont azokon a részeken csupaszon hagyják, nem takarják el az Alpine white uni színre. Azért tudják ilyen részletességgel csinálni a fényezést, mert az autókat 3 hónap alatt rakják össze – ebből 10 nap a tényleges összeszerelés, a többit a kézzel készített karbon karosszériaelemek és a többi egyedi alkatrész elkészítésére fordítják.
A modern BMW 3.0 CSL alapján az M4-es kupé adja, de abból csak a csupasz karosszériát tartják meg, minden cserélhető karosszériaelemet karbon alkatrészre cserélnek, ezek után már nem volt nehéz egyedi megjelenést adni neki. Itt is óriásiak a vesék, de azok krómozott peremet kapnak, a múltra való utalásként a hátsó oldalablak sarkában megjelenik a márkajelzés, a fényszórókhoz hasonlóan egyediek a hátsó lámpák. Az első sárvédő-szélesítéseket átnyúlnak a motorháztetőre, a hátsókat erősen kiszélesítik és azok az óriási méretű hátsó szárnyba mennek át. Mintegy 200 órán keresztül dolgoztak az aerodinamikai csomagon a fejlesztők, ebből 50 órát töltöttek a szélcsatornában.
Nem csak a központi kerékanyás, elöl 20, hátul 21 colos átmérőjű kovácsolt alufelnik egyediek, de az azokra szerelt Michelin abroncsok is azok – kifejezetten a 3.0 CSL számára fejlesztették azokat, az oldalfalon megjelenik az 50-es szám. A maximális vezetési élmény érdekében hátsókerékhajtással és kézi kapcsolású váltóval jön az új modell, utóbbi áttételezését az autóhoz igazították; a visszakapcsolásnál működő fordulatszám-szinkronizálás menüből aktiválható. Hátsó ülések helyett bukósisak-tartó polcot alakítottak ki, kevesebb hangszigetelést használnak, karbon kagylóülések várják a vezetőt és utasát – ezeknél csak a távolság állítható karral, a magasságot és támladőlést szerszámmal kell variálni.
Az Aktív M Differenciál a menetstabilizálóval együtt dolgozik, az aktív futóműrendszerek összehangolására különösen sok időt fordítottak a tesztelők – vagy csak élvezték az autót, amit földi halandóként amúgy se engedhetnek meg maguknak? A 3,0 literes biturbó soros 6 hengeres erőforrás újfent a BMW márka legerősebb ilyen felépítésű blokkja, jelen esetben 560 lóerőt és 550 Nm-es nyomatékot tud, a leszabályozási fordulat 7200/perc – a kenési és hűtőrendszert a DTM-tapasztalatok alapján az extrém menetdinamikához igazították. A lassulásról karbon-kerámia fékek gondoskodnak, elöl 400×38 mm-es tárcsákat szorítanak 6 dugattyús nyergek, hátul 380×28 mm-es tárcsákat használnak 1 dugattyús nyergekkel; menüből választható a fékpedál-karakterisztika. A menetteljesítményeket nem árulták el, de azt igen, hogy 1 lóerőnek csak 2,9 kg-ot kell mozgatnia a BMW 3.0 CSL-nél.