Idén is indul a Pikes Peak hegyi felfutón a Mitsubishi, és most a tavalyi autóval szerzett tapasztalatokat felhasználva készítettek teljesen új versenyautót. A legfontosabb változás az összkerékhajtás, amelyet kerekenként egy-egy hajtómotor beépítésével valósítanak meg.
A tavaly rajthoz álló i-MiEV Evolution modellhez hasonlóan a MiEV Evolution II is a sorozatgyártású autó fő egységeiből, leszámítva a speciális akkumulátort és a nagy teljesítményű elektromotorokat. Utóbbiakból tengelyenként 2 darab hajt, a személyautókból ismert S-AWC integrált járműdinamikai rendszer vezérli az egészet. Kisebb tömeg, jobb légellenállás, nagyobb teljesítmény – a győzelemre hajtanak a japánok, akik rögtön két autót is rajthoz állítanak. Az egyiket a kétszeres Dakar-bajnok Masuoka Hiroshi, a másikat a Pikes Peak hatszoros motorkerékpár-bajnoka, Greg Tracy vezeti majd. A hajtómotorok egyenként 136 lóerősek, a rendszerteljesítmény tehát 544 lóerő.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!