Észak-Amerikában csak az M40i First Edition nevű limitált szériát mutatta meg a BMW, a Párizsi Autószalonon esedékes közönségpremierhez közeledve azonban most mindent elárultak a Z4-es roadster új generációjáról. Ahogy azt eddig is tudni lehetett, az alapváltozatba a 2,0 literes turbómotor kerül, az sDrive20i esetén 197, az sDrive30i-ben 258 lóerős teljesítménnyel. Az M40i pedig a háromliteres, hathengeres turbómotort kapja 340 lóerővel. Azonban minden esetben alapfelszerelés a nyolcfokozatú, automatikus váltó, tehát a kézi kapcsolású váltóra várni kell egy ideig.
A vászontető gombnyomásra 10 másodperc alatt nyílik le vagy fel, haladás közben egészen 50 km/h-s tempóig. A 281 literes csomagtartó az elődhöz képest felével nagyobb rakteret jelent. Noha alapvetően azoknak készült a Z4 roadster, akik szeretnek vezetni, a vezetőtámogató rendszerek hadától nem menekülhetnek jelen esetben sem, ezek közül talán a fel-a-fejjel kijelző említhető hasznos újításnak.
A műszerfal már alapesetben is két darab, 10,25 col képátlójú monitort jelent, a középső érintésérzékeny, ezen felül az iDrive központi kezelőszervvel és az új digitális asszisztens segítségével is lehet vezérelni az autó rendszereit.