Arra a TNGA-L építőkészletre épül az új Toyota Crown, amit az új Lexus LS vagy LC kupé is használ, de azokhoz képest úgy 10 centivel keskenyebb a karosszéria. Az első felfüggesztés az LS-ről, a hátsó a most búcsúzott GS-ről származik. A Nürburgringen tesztelték a felfüggesztés hangolását, hiszen az 50:50% tömegeloszlású autót sportszedánnak szánják.
Az alapmotor a 2,0 literes turbó 245 lóerővel, ez 8 fokozatú automatikus váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A következő lépcsőfok a 2,5 literes, 184 lóerős benzinmotort és 143 lóerős villanymotort használó, 226 lóerő rendszerteljesítményű hibrid hajtás, ami mind a négy kerekeket hajtja. A csúcs-hajtáslánc a 3,5 literes, 299 lóerős V6-os szívómotort és egy 180 lóerős villanymotort használ, a rendszerteljesítmény 359 lóerő, ami a hátsó kerekekhez jut el egy 4 fokozatú automatikus váltó és három bolygómű közbeiktatásával.
Alaphelyzetben klasszikus a műszerfal felépítése hatalmas központi érintőképernyővel, a gazdagon felszerelt modelleknél a klímapanelt érintőképernyővel váltják ki. A 15. generációs Toyota Crown világújdonsága az ITS Connect rendszer, ami autó-autó és autó-x kommunikációra is képes, azaz a veszélyhelyzetekről a többi közlekedőt illetve az infrastruktúrát is képes értesíteni, ha azok fel vannak készülve ilyen jelzések fogadására.