A Fiat Chrysler Automobiles stratégiai tervében az szerepel, hogy a Lancia márka lényegében megszűnik azzal, hogy az az Ypsilon típusra és Olaszországra korlátozódik majd. Ezzel egy időben az Alfa Romeo teljes egészében hátsókerékhajtásra vált, és a rajongók szerint az így keletkező űrt lehetne megtölteni az újjászülető típusokkal.
Először is egy igazi ikonikus autóra lenne szükség, ami például a 037-es típus modern megfelelője lehet. Ráadásul az autó látványterveit megalkotó Angelo Scacciavillani szerint viszonylag gyorsan piacra lehetne dobni az autót, hiszen a megfelelő műszaki alap már megvan az Alfa Romeo 4C alatt. Nem annak konkurenciája lenne a Lancia 037, hanem mondjuk az utóda.
Egy kis darabszámban készülő sportkocsi még nem képes megmenteni egy egész autómárkát, de erre is lenne megoldás. Azzal, hogy az Alfa Romeo márka hátsókerékhajtásra vált a kompakt kategóriában is, ott van az a C-Evolution padlólemez, ami manapság például a Giulietta alatt szolgál. Ezt belátható időn belül leváltják, és ezzel szabad lenne az út a kocka-Delta feltámasztásához.
Ennek eddigi talán legjobb látványterveit Angelo Granata készítette el, aki az ötajtós karosszériával rendelkező kompakt autónak a WRC raliváltozatát is megálmodta. Rögtön a 235 lóerős, 1,75 literes turbómotorral képzeli el a feltámadást – 0-100 6,2 sec, 242 km/órás végsebesség -, de azért kisebb teljesítményű benzin és dízelmotorokkal is jól nézne ki a modernizált kocka. Sajnos legyenek bármennyire is jók ezek a látványtervek, nem valószínű, hogy befolyásolják az FCA terveit.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!