A múlt század közepén fejlesztette ki a Citroën a hidropneumatikus felfüggesztést, a Paul Mages mérnök irányításával elkészített rendszer aztán a DS modellel lett világhírű, és noha az utóbbi években-évtizedekben már elektronikus vezérlést is kapott, alapjában véve még mindig a régi rendszer szerint készült. Azonban itt az ideje a váltásnak, a Citroën mérnökei azt ígérik, két év múlva már megvásárolható lesz a Citroën Advanced Comfort nevű új konstrukció.
Az első prototípust egy C4 Cactusból építették meg, bizonyítva, hogy nem csak a nagy éd drága autók számára nyújt megoldást az új rendszer. A francia Automobile Magazine újságírója már ki is próbálhatta a kocsit, és elismerően nyilatkozott a kényelemről, ami még a rossz minőségű úton – itt most a francia rossz útminőségre kell gondolni, és nem a magyarra – is jól rugózott.
Az új fejlesztésű, különleges hidraulikus lengéscsillapítókon kívül része még a Citroën Advanced Comfort csomagnak a karosszériaszerkezetben alkalmazott kötések módosítása a jelenlegihez képest, a balesetvédelmi okokból merev felépítmény vibrációit csökkentik ezzel, ezen kívül az üléseknél is újfajta habot használnak a kárpit alatt. A lengéscsillapító és az ülés bármelyik meglévő autónál is használható, de a karosszéria szerkezetének módosítása új konstrukciót igényel, ezért ígérik csak két év múlva a rendszer elérhetőségét.
Az új C3-as már sorozatgyártásra kész, ezért annál már nem tudják alkalmazni a Citroën Advanced Comfort csomagot, de például a következő C4-es vagy épp az új Aircross szabadidő-autónál már elérhető lesz, és a DS és Peugeot márka autóiban is megjelenik majd. A Citroën mintegy 20 szabadalommal védi a hidropneumatikus felfüggesztést váltó rendszerét.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!