Nem újdonság a Mini márka számára az elektromos hajtás, hiszen az i almárka piaci bevezetését megelőzően 500 darab prototípust építettek a brit márka karosszériájával (és még ugyanennyit BMW 1-es karosszériával), amelyeket aztán világszerte potenciális felhasználóknak adott át tesztelésre a BMW. Két év múlva azonban megvásárolható lesz bárki számára az akkumulátoros-elektromos Mini, amelynél a hajtást Dingolfingban és Landshutban készítik el, majd azt kiszállítják Oxfordba, ahol a (következő generációs) háromajtós karosszériába építik be azt. 2019-től tehát benzines, dízel, hálózatról tölthető hibrid és elektromos hajtás közül választhatnak a brit márka ügyfelei.
A BMW úgy számol, 2025-re az eladásainak 15-25 százaléka lesz valamilyen módon elektrifikált, tehát hibrid, hálózatról tölthető hibrid vagy elektromos autó. Még mindig a piaci ösztönzőktől függ a technológia terjedése, ezért nem lehet tisztábban látni e téren, mindenesetre a bajorok olyan építőkészletekkel készülnek, amelyeknél rugalmasan tudnak majd alkalmazkodni a piaci igényekhez, tehát ott és annyi elektrifikált járművet készítenek majd, amennyit az adott ország/régió fel tud venni. Dingolfingban készül jelenleg a plug-in hibrid 5-ös és 7-es, ezekhez csatlakozik majd 2021-től az iNEXT elnevezésű autó. Utóbbit megelőzi majd a piacon az i8 Roadster, ami már 2018 tavaszától elérhető lesz, az elektromos X3-as forgalmazása 2020-ban indul.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!