Arányaiban nincs több autótűz elektromos autók töltésénél, mint amikor hagyományos töltőállomáson keletkezik tűz – kevesebb ugyan az elektromos autók száma, de azokat legalább napi egyszer töltik, nem másfék-kéthetente tulajdonosaik -, azonban a mostani norvégiai eset egy meglepő problémára világít rá.
Újév napján, délután fél 3-kor állt meg a 2014-es évjáratú Tesla Model S gazdája a Brokelandsheia Supercharger-gyorstöltő állomáson, csatlakoztatta autóját, majd utasával együtt elment a pihenőhelyre. Pár perc múlva arra lettek figyelmesek, hogy hatalmas lángokkal ég az autó, a gyorsan a helyszínre érkező tűzoltók hiába locsolták habbal, nem sikerült eloltani a kocsit, úgyhogy elkerítették a környéket és hagyták, hogy kiégjen.
Megindult a vizsgálat, és amíg az le nem zárul, nem lehet használni a Tesla gyár tulajdonában lévő töltőállomást, ami viszont egy elég nagy, mintegy 250 km-es űrt hagy a hálózaton, az E18-as gyorsforgalmi úton. Ez annyiból probléma, hogy a négy töltőhellyel megvalósított Supercharger állomáson a nyár óta két ideiglenes töltőpontot is elhelyeztek, akkora volt az igénybevétele ennek a vidéki töltőállomásnak, ami az Oslóból délre menő utazóknak volt az első megállója – most vagy keresnek egy hagyományos töltőpontot, ahol lassabban tudják feltölteni az akkumulátorukat, vagy megállnak korábban; ez utóbbival csak annyi a baj, hogy annak a Supercharger-töltőnek most jelentősen megnő a forgalma, úgyhogy könnyen lehet, hogy nem találnak majd szabad töltőpontot.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!