Amíg a Peugeot 508 lépcsős hátú változatánál négyajtós kupé karosszériára váltottak, a kombi továbbra is SW néven fut, pedig ez is keret nélküli oldalajtókat kap. Racionális választásról van szó, az európai piacon ebben a méretosztályban a vásárlók 54%-a választott ilyen befejezést, a marketing-elnevezés helyett a valós értékeket nézik az ügyfelek.
Talán ennek köszönhető, hogy a Gilles Vidal irányítása alatt dolgozó formatervezők, Sylvain Henry és Giovanni Rizzo első ránézésre shooting brake-et készítettek, az oldalablakok felső pereme például erősen lejt hátrafelé, a valóságban azonban a szinte vízszintes tetőlemez miatt mégis nagy térfogatú a hátsó rész. Új elem a Peugeotnál, hogy a lépcsős hátú és a kombi hátsó lámpája az azokat összekötő fekete betéttel együtt megegyezik egymással.
A műszerfal is változatlan, tehát ennél az i-Cockpitnál a kormány mögött 12,3 colos digitális kijelző informál, középen alapszinten 8, a többi esetben pedig 10 colos képátlójú érintőképernyő található. Az utastérben összesen 28 liternyi tárolóhely várja a kisebb dolgokat, a könyöklő 6,4 literes rekeszt rejt, az ajtókban 1,5 literes palack is elfér. A csomagtér térfogata alaphelyzetben 30 literrel kisebb a korábbinál, tehát 530 literes, azonban a nagyobb utastér miatt a támladöntést követően létrejövő 1780 literes raktér 182 literrel nagyobb!
A motorválaszték a forgalmazás 2019 elején történő megindulásakor háromtagú lesz, az 1,5-ös dízel 130 lóerővel jelenti a belépőt, a 2,0 literes dízel 150 vagy 180 lóerővel választható, az 1,6-os benzines turbó 180 vagy 225 lóerős lehet. Később érkezik majd az 1,2-es, 130 lóerős benzines alapmotor. A Peugeot 508 SW kapcsán azt is elárulták, hogy 2019 őszén érkezik majd egy 230 lóerős rendszerteljesítményű, elsőkerékhajtású plug-in hibrid változat, ami 50 km-es elektromos hatótávolságával zöld rendszám használatára jogosult. Az akkumulátort a hátsó ülések alá rejtik, a csomagtér térfogata nem csökken.