A következő, már keresztmotoros 1-es sorozat lesz a BMW első olyan modellje, ahol a menetstabilizáló elektronika már nem külön egységként, hanem a motorvezérlőbe építve kerül elhelyezésre – az i3s villanyautóban debütált a megoldás, most először használják belső égésű motorral szerelt autónál. A háromszor gyorsabb információáramlás mellett tízszer gyorsabb beavatkozást ígérnek az új rendszernek, a gyorsabb reakció miatt kisebb korrekcióval lehet dolgozni. Ezzel a rendszerrel akarják eltüntetni az elsőkerékhajtású autókra jellemző hajtási befolyásokat a kormánykerékről.
A másik módszer az xDrive összkerékhajtás, amely például alapfelszerelés lesz az M135i változatnál. Az X2-esben mutatkozott be a BMW eddigi legerősebb négyhengeres turbómotorja, ami az ötajtós kompaktban is 306 lóerővel kerül beépítésre, és 6,8-7,1 l/100 km-es átlagfogyasztást becsülnek neki – hivatalos adatokat majd a leleplezés után kapunk.
A karosszériánál a belső tér méretét növelték, a hátsó sorban 33 mm-rel nagyobb lábtérnek és a korábbinál alacsonyabb kardánalagútnak örülhetnek az utasok, és még a fejteret is bővítették 19 mm-rel, ráadásul a megközelítés is könnyebben megy a nagyobb ajtókon keresztül. A csomagtér térfogata 20 literrel 380 literre bővül. Várhatóan a Frankfurti Autószalonon lesz az új BMW 1-es sorozat közönségpremierje, és még az év vége előtt megindul a kompakt modell forgalmazása.