Nem is olyan rég a Schaeffler csoport cégei a Suzuki Swiftet tették takarékosabbá Indiában, most az európai részleg mutatta be egy új fejlesztését, a kerékagy-elektromotort, amelyet a Ford segítségével tettek működőképessé.
Az autógyárak azért nem favorizálják a kerékagy-motorokat, mert igaz, hogy csak kevés helyet foglalnak el, de a nagy rugózatlan tömeg miatt rontják a menetkomfortot. Azonban a Schaeffler szerint az előnyök ellensúlyozzák ezt. Például azáltal, hogy nem kell féltengely, akár 90 fokban is el lehet fordítani a kerekeket, például az karosszériánál alig hosszabb parkolóhelyre is képes beoldalazni az autó. A prototípus az egyszerűség kedvéért még a gyári felfüggesztéseit használja.
Elsősorban a Schaeffler mérnökei dolgoztak az autón, de a Ford kutatórészlege is alaposan letesztelte az autót Észak-Svédországban. Állítólag nem lett rosszabb az autó viselkedése a kiindulási alaphoz képest. A Ford Fiestát egyébként két darab, a hátsó kerekekbe épített E-Wheel Drive nevű kerékagymotor mozgatja, az együttes teljesítmény 90 lóerő , a folyadékhűtésű elektromotorok tömege egyenként 53 kg – a Schaeffler az autó két hátsó sarkából kidobott 45-45 kg-nyi felesleges tömeget, így az össztömeget leginkább csak az akkumulátor növeli. Legalább 16 colos pántátmérőjű kerék kell Schaeffler E-Wheel Drive használathoz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!