Azt akarták megmutatni a Toyota fejlesztőmérnökei az iConcept elnevezésű tanulmánnyal, hogyan fog kinézni a 2030-as év Toyotája. Feltűnő jelenség lesz, hiszen felfelé nyíló ajtókkal rendelkezik, és nincs világítása sem: a tanulmány elején monitor van, a kerek fények valójában egy kijelzőn megjelenő képek, az autó akár kacsintani is képes – világítani nem igazán tud. Hátul vannak tényleges lámpák a monitor körül, elölről ugyanez nem mondható el.
De ez részletkérdés, hiszen önvezető autóról van szó, amelynek vezérlésére kifejlesztették a Yui elnevezésű mesterséges intelligenciát, amely megakadályozza, hogy az autó balesetet okozzon, még abban az esetben is, ha az ember irányít. Azért beszél egyébként mesterséges intelligenciáról a Toyota, mert a magas szintű biztonság mellett arra is képes a rendszer, hogy megtanulja az ember vezetési stílusát, és amikor önvezetésről van szó, akkor annak megfelelően halad, nem a gyárban előre beprogramozott módon. Persze ehhez figyeli az utasok hangulatát is, tehát nem fog állandóan a sávok között cikázni, ha kell, akkor kényelmesen és nyugodtan halad.
Újfajta ember-gép kapcsolatot valósítottak meg, nincsenek a hagyományos értelemben vett érintőképernyők a műszerfalon, az információkat a szélvédőre vetítve jeleníti meg az iConcept, a kezelést gombokkal lehet végezni. De nem csak itt kommunikál az utasokkal az autó, a műanyag padló megvilágítása jelzi, hogy épp a mesterséges intelligencia vagy az ember vezet. A lényeg, hogy csak a legszükségesebb adatokkal terheli haladás közben az utasokat a mesterséges intelligencia, így vezetés közben kevésbé vonja el az ember figyelmét, robot üzemmódban pedig nyugodtan végezheti a dolgát az utas.
A formatervezők szándékosan távol akartak maradni az okostelefonok hideg alumínium-fekete színvilágától, kényelmes otthont akartak létrehozni egy, az úton mozgó jármű belsejében, ehhez a modernista építészek munkáját vették alapul, a finn Eero Saarinent külön meg is említik. A Toyota úgy tűnik, még nem tudja, milyen hajtás lesz a 2030-as év autójában, legalábbis az iConcept tanulmány műszaki részleteiről semmit nem árultak el.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!