Lassan már a Toyota se tudja követni, hányadik generációnál is tart a Corolla nevű autója, hiszen Japánban tavaly májusban mutatták be a 11. generációt, amelynél jelentős méretcsökkentést hajtottak végre. Ehhez képest itt egy újabb nemzedék, ahol tovább növelték a méreteket.
Amíg a korábbi modellnél mindenféle spoilerrel kellett sportossá tenni a megjelenést Észak-Amerikában, az újnál ilyesmire nincs szükség, hiszen sokkal dinamikusabb már a megjelenés alapból is – persze a korábban kiszivárgott dél-amerikai/európai modellnél azért csicsásabbak a lökhárítók/felnik. A karosszéria hossza és a tengelytávolság is 10 centivel növekedett, a többi méret nem látott napvilágot idő előtt.
Az új Toyota Corolla igazi nagy meglepetése, hogy az Egyesült Államokban csak egyféle motorral, az 1,8 literes négyhengeressel lesz választható. Ez még nem extra, de az igen, hogy amíg az S, tehát Sport felszereltségű autó 132 lóerős motort kap, addig a spórolós LE Eco 140 lóerővel takarékoskodik. A magyarázat, hogy utóbbi az USA-ban elsőként megkapja a Valvematic szelepvezérlést, amely nem csak a fogyasztást csökkenti, de növeli a teljesítményt is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!