Mivel a korábban Cup 220-asként futó autó egyszerű Sport-modellé szelídült a tavalyi év végén, az Elise típus húszéves születésnapján, muszáj volt valami nagy dobással készülnie a Lotus mérnökeinek, amely az itt látható Cup 250-es lett, az eddigi legerősebb utcai változat.
Az 1,8 literes, Toyota blokkon alapuló kompresszoros négyhengeres teljesítményét 243 lóerőre (7200/percnél) és 250 Nm-re (3500-5500/perc) növelték. Ez persze csak a tuning egyik oldala volt, mert a márka hagyományaihoz hűen a tömegből is faragtak lefelé. A hasított bőrrel bevont karbon kagylóülések, a lítium-ion akkumulátor és a speciális kovácsolt alumínium felnik 17,5 kg-mal csökkentik a saját tömeget, amely így 931 kg alaphelyzetben.
Aztán ott van az opciós Carbon Aero Pack, amelynél a karosszériára aggatott összes kiegészítőt, azaz légterelőt karbonból sütött darabra cserélik, ezen kívül elhagyják a kivehető vászontetőt is, aminek köszönhetően mindössze 912 kg a saját tömeg. A 100 km/órás sebességet 3,9 másodperc alatt futja meg a Lotus Elise Cup 250, a csúcssebesség 248 km/h, de ennél fontosabb jelzőszám, hogy a gyár saját versenypályáján az előd Cup 220-asnál 4 másodperccel gyorsabban, 1:34 alatt száguld körbe.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!