Még biztos lesz egy két keresete a Land Rover ügyvédeinek az Ineos Grenadier nevű jármű kapcsán, hiszen az úgy néz ki, mintha a kétezres évek elején egy kínai autógyártó lemásolta volna a Land Rover Defender terepjárót, csak épp az arányokat nem találták el helyesen. Ráadásul nem csak az eredetit másolták, a hűtőrács V alakú középső mintája az Iveco Campagnola/Massif típust juttatja az ember eszébe.
Szándékos ez a hasonlít-is-meg-nem-is külső, hiszen abból a felháborodásból lett az autómárka és maga az autó, hogy a Land Rover leállt az alvázas terepjáró gyártásával. A vegyiparban érdekelt Sir Jim Radcliffe elhatározta, hogy betölti ezt a szerinte üresen hagyott piaci rést, mégpedig egy, az eredeti Defender által inspirált járművel. Ez lesz az Ineos Grenadier, a név az ötletgazda kedvec kocsmájáról származik, maga a jármű pedig egy klasszikus, létraalvázra felépített, merev tengelyes konstrukció, a fejlesztésben a fő szerepet a grazi Magna Steyr mérnökgárdája játssza, míg a motorokat – első körben 3,0 literes soros hathengeres benzines és dízel – a BMW-től vásárolják.
Alternatív hajtással is készülnek, egészen pontosan hidrogénes tüzelőanyagcellás változatot is terveznek a modellből, azért ezt választották, mert az ehhez szükséges üzemanyagot Sir Jim Radcliffe vegyipari vállalkozása, az Ineos csoport készítheti. Nem tudjuk, mikor kerül majd sor a végleges modell bemutatására, a sorozatgyártást csak 2021 végén akarják megkezdeni a Walesben most épülő új üzemben, a belső térről jelenleg csak annyit tudni, hogy a tervezésnél fontos szempont volt, hogy slauggal mosható legyen az utastér.