Természeti katasztrófákat követően előfordulhat, hogy akár több napig is szünetel az áramellátás, ilyenkor lehet jó hasznát venni a Nissan brit forgalmazója által megépített Re-Leaf nevű tanulmánnyal. Először is felkészítették arra az autót, hogy kisebb akadályokat leküzdve elérjen a céljához, másfelől könnyen elérhetővé tették az áramvételezési lehetőséget.
Alapesetben a Nissan Leaf akkumulátora a gyári töltőcsatlakozón keresztül képes energiát szolgáltatni, a prototípusnál invertert építettek be és kültéri szabványoknak megfelelő elektromos csatlakozókat (110 V és 230V) helyeztek el a karosszéria külsején, amelybe közvetlenül be lehet dugni például elektromos kéziszerszámokat vagy egyéb elektromos eszközöket. Nem túlságosan valószínű, hogy épp elektromos bontókalapácsot (24 óra alatt 36 kWh energiafelvétel) vagy netán intenzívosztály lélegeztetőgépét (24 óra alatt 3 kWh energiafelvétel) üzemeltetik majd a Leafről. Utóbbi kevésbé valószínű, hiszen be kéne parkolni az autóval az intenzív osztályra, vagy a pácienst kivinni a parkolóba. Sokkal reaálisabb példa, hogy egy átlagos brit háztartás energiaellátását 6 napon képes biztosítani a teljesen feltöltött 62 kWh kapacitású akkumulátor.
Kérdés, odaér-e az autó katasztrófahelyzetben, ahol elektromos energiára lenne szükség, mert mindössze annyi módosítást eszközöltek rajta, hogy nagyobb és ballonosabb kerekek beépítésével 225 mm-re növelték a hasmagasságot, és néhány alsó fém védőlemezt is beépítettek, nincs összkerékhajtás a fedélzeten.