Az Autocar és a What Car? kiadványok a Millbrook tesztközpontban mérték január 30-án a Suzuki Celerio mini menettulajdonságait, amikor a nagy sebességről való fékezés vizsgálatánál a fékhatás teljes hiányával szembesültek a tesztelők. A kérdéses vizsgálat előtt a normál (100 km/h-ról többször teljes megállásig fékezés) vizsgálaton már túl voltak, a végén a 80 mérföld/órás, azaz 128,7 km/órás tempóról való féktávot szerették volna megmérni.
Amikor a sofőr rálépett a fékpedálra, az teljesen besüllyedt a padlóig és ott ragadt, miközben egyáltalán nem lassult az autó. Amikor felhúzta a sofőr a pedált majd még egyszer lenyomta, még mindig nem volt fékhatás; a motor- és a kézifék együttes használatával sikerült csak megállítani a száguldó minit. Miután értesítették a Suzukit a hibáról, az rögtön egy másik autót szállított a helyszínre, hogy folytathassák a méréssorozatot, de annál is ugyanezt a hibát tapasztalták az újságírók. A gyár ezt követően azonnal leállította a típus forgalmazását az Egyesült Királyságban és Írországban, illetve arra kérik azokat a tulajdonosokat, akik már hazavitték az autóikat, hogy egyáltalán ne használják azokat. A Suzuki brit forgalmazójának szakemberei mellett a Japánból berepült mérnökök is vizsgálják az autókat.
Csak az európai piacra szánt, azaz Thaiföldön összeszerelt jobbkormányos autókkal van probléma, ennek megfelelően a forgalmazás és a használat leállítása is csak ezeket érinti, az Indiában a Marutinál gyártott jobbkormányos- illetve a Thaiföldön készített balkormányos autókkal nem tapasztaltak ilyen problémát. A nagy-britannai és ír Celerio tulajdonosok a helyzet tisztázásig csereautókat kapnak – a hírek szerint eddig 100-an vették át megrendelt autójukat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!