Az Európai Bizottság négy évvel ezelőtt indított eljárást a legnagyobb haszonjármű-gyártók ellen kartellezés miatt, a nemsokára várható az eljárás vége, amely elrettentő erejű büntetések kiszabását is jelenti majd.
Arról van szó, hogy az Euro-3-as kipufogógáz-tisztasági normák bejelentésével egy időben, 1997-ben az érintett felek képviselői leültek a tárgyalóasztalhoz, és ezt követően folyamatosan egyeztettek arról, mikor és leginkább mekkora felárért vezetik majd be azokat a műszaki fejlesztéseiket a piacra, amelyek a törvény betartásához voltak szükségesek. Több mint 14 éven keresztül folyamatosan egyeztettek egymással az elméletileg piaci vetélytársak, akkor hagyták abba ezeket a megbeszéléseket, amikor az Európai Bizottság megindította az eljárást. A Financial Times újság értesülése szerint hamarosan várható az eljárás végét lezáró határozat bejelentése, ami egyben jelentős pénzbírságok kiszabását is jelenti majd. Ezekről egyelőre nem nyilatkoznak az érintett felek, beleértve az Európai Bizottságot is, de jól jelzi a büntetés mértékét, hogy a Daimler teherautós üzletága a bírság kifizetésével már számolt a 2015-ös pénzügyi tervének összeállításakor, amelyben egy 600 millió eurós készpénz-tartalékot szerepeltet erre a célra. Ha az Iveco, a Volkswagen (MAN és Scania), a DAF és a Volvo Trucks is ekkora büntetésre számíthat, az bőven 3 milliárd euró feletti büntetés-összeget feltételez.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!