A Mediapart nevű francia kiadvány része a European Investigative Collaborations nevű szervezetnek, amely oknyomozó újságírással foglalkozik. Azt állítják, hogy a tulajdonukba került több ezer oldalnyi dokumentum, amely azt bizonyítja, hogy a PSA Csoport és a Renault mesterségesen magasan tartotta alkatrészárait, ezzel a kétezres évek végétől számítva mintegy 1,5 milliárd eurót vett ki az autósok zsebéből. Az Accenture cégtől származó dokumentumok (az amerikai központú cég francia leányvállalata ellen egy felvásárlás miatt indult trösztellenes eljárás, amely során a most hivatkozott dokumentumok származnak) alapján egy Partneo szoftvert használtak arra, hogy a szerzői jog hatálya alá eső alkatrészek (jellemzően karosszériaelemek és tartozékok) árát a lehető legmagasabban, egymással összehangolva tartsák a gyártók. A Dacia Sandero dísztárcsa ára például 264%-ot nőtt a kérdéses időszakban, a Clio 3 külső tükre 100%-ot drágult.
A szerzői jog hatálya alá eső alkatrészek az autógyártók alkatrészforgalmának 30-50%-át teszik ki, és a kizárólagosság miatt nincs olyan konkurencia (beszállítók), akik miatt csökkenteni kellene az árakat. Mind a PSA Csoport, mind a Renault visszautasította a vádat, alaptalannak nevezve azt. A francia Versenyhatóság 2017-ben indított az ügyben egy vizsgálatot, de pár hónap után megszüntették a nyomozást. Azonban a Mediapart szerint a nyomozás újraindulása várható az új bizonyítékok miatt. A francia Versenyhatóság legutóbbi, 2011-ben zárult vizsgálata azt állapította meg, hogy a 2000-2010 között Franciaországban az infláció felett 13%-kal nőttek az autóalkatrész-árak, miközben a kérdéses időszakban az Európai Unió többi tagállamában áresés volt megfigyelhető.