A nyomógomboktól eltekintve eddig legfeljebb szóban lehetett inzultálni az autókat, de a szövegfelismerő programok fejlesztői gondoskodtak arról, hogy a káromkodásokat ne vegye magára az autó. Közeleg azonban az időszak, amikor már az utastérben elvégzett kézmozdulatokkal is vezérelhetjük majd az egyes rendszereket – itt már egy kicsit bonyolultabb algoritmusra lesz szükség a nem szalonképes mozdulatok kiszűrésére.
A Volkswagen szerint egyébként a kedves ügyfelek gyorsan hozzászoknak majd az újfajta műszaki megoldáshoz, hiszen ennek kezdetleges formájával már ma is találkozhatnak a navigációnál, ahol akkor jönnek elő a menüpontok az érintőképernyőn, ha hozzájuk közelíti az ember a kezét. Itt most ezt megfejelték még az Audi TT-nél debütált virtuális műszeregységgel, illetve azzal, hogy nem csak a kapcsolók egy részét, hanem az összes gombot száműzték a középkonzolról. Ennek ellenére túlzás lenne egyszerűsítésről beszélni, hiszen a kormány két küllőjén egymás hegyén-hátán helyezkednek el az apró kapcsolók…
Ahogy a Volkswagen Golf R Touch belsejében is több fokozatban helyezkednek el a monitorok, úgy várhatóan folyamatosan jelennek majd meg az utcai autókon az itt látható látványos műszaki megoldások. Várhatóan a középkonzol tetejét uraló hatalmas érintőképernyőre kell majd a legtovább várnunk, ellenben a klímapanel digitális kijelzője akár pár éven belül ott lehet majd a konszern valamelyik új típusában. Az egyszerűsítés mellett – hamarosan olcsóbb lesz egy érintőképernyő a sok mechanikus kapcsolónál, a műszerfal alatt amúgy is villanymotorok állítanak már mindent a szellőzésnél – az is a technológia mellett szól, hogy annak használatával az ügyfél ízléséhez vagy épp a megszokott okostelefonjához igazíthatja autójának belsejét.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!