Rengeteg autógyártó igyekszik Kaliforniában tesztelni az önvezető autóit, annál egyszerű oknál fogva, hogy ott van a legnagyobb fizetőképes kereslet az ilyen technológiákra, ennek megfelelően az ottani közlekedési viszonyok között is jól kell működniük az ilyen autóknak, arról nem is beszélve, hogy a Google mellett más technológiai cégek is a Szilikonvölgyben működnek, így a több száz fős fejlesztőgárdák közel vannak a kísérlethez, ami még a mai, internetes korban is nagy segítség tud lenni például egy problémás helyszín felmérésekor. A Ford is most kapta meg az engedélyt a kaliforniai utakon végzett tesztelésre, rögtön egy 100 fős fejlesztőközpontot hozott létre Palo Alto-ban e célból, jövőre kezdik a tesztelést Fusion (mifelénk Mondeo) Hybrid prototípusokkal.
Azonban Kalifornia igyekszik előre tisztázni a felelősség kérdését, mégpedig úgy, hogy egy most beterjesztett törvényjavaslat szerint előírják majd, hogy robotautó csak úgy közlekedhet majd az utakon, hogy a volánja mögött megfelelő vezetői engedéllyel rendelkező autóvezető foglal helyet, aki bármikor képes átvenni az irányítást. Szóval nem lesz részegen hazavitetem magamat az autóval, illetve a Google tervét is rögtön elkaszálták ezzel, utóbbi önvezető autóival az Uber-t kiváltó autómegosztó szolgáltatást akart létrehozni, ahol a taxi önmagától házhoz megy.
Közben a Tesla is elkezdte már frissíteni a Model S autók szoftverét, a legújabb változatban ugyan még megvan a robotautó-funkció, de korlátozzák azt, például csak az adott útszakaszon érvényes maximális sebességgel vagy az alatt hajlandó irányítani magát az autó. Vannak olyan tulajdonosok, akik ennek hallatán – még nem került fel az összes autóra az új szoftver – rögtön perrel fenyegetőznek, mondván nincs joga korlátozni az autógyártónak az ő viselkedését.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!