Még van pár éve a piacon az aktuális Fiat Punto-nak, és ha az Új-Delhi Autószalonon bemutatott Avventura tanulmányt nézzük, korai lenne még temetni az autót. Az olasz formatervezők a tőlük megszokott jó érzékkel nyúltak a kisautó karosszériájához, amikor elkészítették belőle a szabadidő-autót.
Nem egyszerűen csak a hasmagasságot növelték meg, a jó 4 centis emelés is több annál, amit ebben a műfajban megszokhattunk. Alaposan átrajzolták a karosszéria elejét, a hátrébb nyúló fényszórók hatalmas méretű hűtőrácsot kereteznek, és akkor ott van még az elengedhetetlen fekete műanyag borítás. Hátul, ahol a présszerszámok miatt nem nagyon nyúlhattak a karosszériához, azért sikerült egy meglepő megoldást elkövetni: kívül hordja a pótkerekét az Avventura. Egyrészt egyedi, másrészt megnöveli a raktér méretét is.
Az utastérben már nem voltak olyan merészek az átalakítást végző emberek, mint kívül. Épp csak a karosszéria külsejéhez igazították a színfoltokat, és persze hogy teljes legyen a terepjáró-szindróma, a középkonzol tetején ott látjuk a kemény terepezéshez szükséges kiegészítő műszereket is. A Fiat Avventura motorterében a 90 lóerős, 1,3 literes dízel dolgozik, amely továbbra is csak az első kerekeket hajtja. Noha a változtatások jól sikerültek, hivatalosan csak tanulmány az autó, és egyelőre nem árulták el azt, hogy megvalósul-e ez a kivitel sorozatgyártásban – Olaszországban készült már kémfotó fehér példányról is, ami arra utal, komolyan foglalkoznak a kérdéssel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!