Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a Pneumobil verseny egyedülálló módon teszi próbára a fiatal szakemberek innovációs készségét és találékonyságát, emellett üdvözölte a versenyben résztvevő járművek szakmai színvonalának évről-évre tapasztalható technológiai fejlődését.
A résztvevő csapatok öt, már klasszikusnak számító kategóriában mérkőztek meg egymással. A távolsági kategóriában, ahol a járműveknek egy sűrített levegővel feltöltött palackkal kellett a lehető legnagyobb távolságot megtenniük, a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Karának Pollroth csapata jutott a legtovább: léghajtányukkal összesen 8918 métert futottak. Az ügyességi futamban, melynek célja, hogy a versenyzők a pneumobillal a lehető leggyorsabban teljesítsék a technikásra megépített pályakört, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kakukktojás csapatának háromkerekű járgánya érkezett elsőként a célba. A gyorsulási kategóriában a járműnek egy feltöltött palackkal egy 220 méteres pályaszakaszt kell a lehető legrövidebb idő alatt megtennie: a döntő futamban végül itt is a BME Kakukktojás csapat léghajtánya győzedelmeskedett, mely alig 25 másodperc alatt teljesítette a szakaszt, a verseny történetében szintén rekordnak számító 46,6 km/h sebességgel. A legeredetibb konstrukció kategóriában a legkiemelkedőbb műszaki megoldásokat felsorakoztató, egyúttal leginnovatívabb jármű nyerte el az elsőséget. A komoly elismerést jelentő díjat a kecskeméti GAMF Dóz-Air csapat tudhatja magáénak. A jelképes koronát, azaz a Rexroth Legjobb Pneumobilja 2013 címet, amelyet hagyományosan az egyes versenykategóriák győztesei közül választ ki a zsűri, ezúttal a budapesti Kakukktojás csapata viselheti egy éven át.
Az idén második alkalommal Senior kategóriában is megmérkőztek a rutinosabb versenyzők. Ebben a számban azok a már végzett hallgatók indulhattak, akik az előző évi versenyek valamelyikén már részt vettek, és a korábbi járművüket – amennyiben az megfelelt a 2013-as versenykiírásnak – az egykori képzési helyük bocsátotta rendelkezésükre. A kategória legjobbja a MK Laren csapat lett; ők nyugdíjba küldik a masinájukat, de az utolsó versennyel is tovább öregbítették egykori alma materük, a Szegedi Tudományegyetem hírnevét. A 2013-as verseny technológiai attrakciójának számító új versenyszámban négy hallgatói csapat a Forma 1-ből is ismert csúcstechnológiát, az úgynevezett telemetrikus rendszert tesztelte. Az említett kategóriában induló pneumobilok a hosszú távú versenyszám során kaptak lehetőséget arra, hogy bebizonyítsák: a műszaki dokumentációban leírt megoldásaik a gyakorlatban is működnek. A négy csapat közül a Debreceni Széllovagok csapat oldotta meg legprofibban a járművük fizikai paramétereinek mérését, az adatok gyűjtését, és továbbítását.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!