Júliusban kezdődik a BMW M3/M4 harmadik karosszériaváltozatának sorozatgyártása Dingolfingban, és első körben csak a csúcs-hajtáslánccal lesz választható a vászontetős karosszéria, a Competition változat 510 lóerőt és M xDrive összkerékhajtást is kap. Ahogy a normál 4-es kabriónál, úgy itt is csak álca a vászontető, amely a nagy méretű tetőpaneleket borítja; a szerkezet 40%-kal könnyebb az elődnél használt nyitható keménytetőnél. Gombnyomásra 18 másodpercig tart az átalakulás, a csomagtér megpakolására kell figyelni, mert a zárt tetővel 385 literes csomagtér a tető nyitásával 300 literesre csökken.
A 3,0 literes soros hathengeres biturbó maximális nyomatéka 650 Nm (2750-5500/perc), teljesítménye 510 lóerő (5510-7200/perc), a széria nyolcfokozatú automatikus váltóval az M xDrive összkerékhajtásnak is köszönhetően 3,7 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra gyorsulás, a 0-200 km/óra 13,1 másodpercig tart. Az M Driver’s Package megrendelésével az elektronikus végsebesség-korlátot 250 km/óráról 280 km/órára emelik.
Az M GmbH mérnökei által fejlesztett összkerékhajtás 0-100% között tudja szabályozni az egyes tengelyekre jutó nyomaték mértékét, 4WD és 4WD Sport üzemmód közül lehet választani, utóbbinál a hátsó tengelyt favorizálja nyomatékelosztás szempontjából az elektronika, a menetstabilizáló kikapcsolása után tisztán hátsókerékhajtásba is kapcsolható a rendszer. Annak érdekében, hogy a kabrió karosszériával is a modellcsaládtól elvárt vezetési élményt nyújtsa az M4 Competition Cabriolet, alulra extra merevítéseket építenek be.