A New Yorki Autószalonon láthatja először a nagyközönség az új Mercedes GLE-osztályt, ami mindenkinek ismerős lehet. Ugye a GLE Coupé változatot már ismerjük egy ideje, és igazából nem is változik olyan sokat a megjelenés a jól ismert ML-osztályhoz képest. Ezzel egyébkén vége annak a több évtizedes csipkelődésnek, hogy a Mercedes M-osztályt akart, de a BMW közbeszólt, ezért írásban ugyan ML-re váltottak, de szóban következetesen az M-et kommunikálták. Ez a veszély nem fenyeget a GLE jelöléssel kapcsolatban.
Teljesen átalakították az orr megjelenését, nagyobb hűtőrács, több a légbeömlő nyílás, új formájú és minden bizonnyal LED-es technikájú a fényszóró. Az oldalfal maradt a régi, hátul a LED-es lámpák és az átformált lökhárító jelenti a változást a korábbihoz képest. Mivel csak modellfrissítésről van szó, rögtön az AMG-változatot is megismerhetjük az újdonságból. Az utastérben ránézésre annyi a változás, hogy a középkonzol kijelzőjét kiemelték a síkból.
A motorkínálatban a ma ismert erőforrások folytatják tovább, de a típusnév mellett már a motorjelölés is az új rendszernek megfelelő. Alap a GLE 250d, amely a 204 lóerős 2,2 literes biturbó dízelt kapja, a következő lépcsőfok a GLE 300d a 258 lóerős 3,0 literes V6-os dízellel. A benzinesek sorát a GLE 400 nyitja, amelyben egy 333 lóerős, 3,0 literes biturbó V6-os dolgozik, ez a belső égésű motor a GLE 500e kábeles hibrid változatban, amelyben még egy 107 lóerős villanymotor is található. A GLE 500-ba 435 lóerős lóerős, 4,5 literes biturbó V8-as, a GLE 63 AMG-be pedig 560-585 lóerős, 5,5 literes biturbó V8-as kerül. A nyáron várható a Mercedes GLE megjelenése a kereskedésekben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!