Elsőként a Mercedes kínál majd olyan fedélzeti töltőberendezést, amely nem igényel majd kábellel való vesződést, hiszen az indukciós töltővel elég a megfelelő parkolóhelyen leállítani az autót és rögtön megindul az akkumulátor töltése. Elsőként a 2017 közepén érkező felfrissített S 500e hálózatról tölthető hibridnél lesz elérhető ez az egyébként 2015 óta fejlesztett rendszer, ami 3,6 kW-os töltési teljesítményt és 90 százalékos hatásfokot nyújt.
Az új töltővel együtt lecserélik a lítium-ion akkumulátort is, ami a jelenlegi 8,7 helyett már 13,3 kWh kapacitású lesz, így az elektromos módban megtehető távolság 32-ről 50 km-re emelkedik. Természetesen megmarad a kábeles töltés lehetősége is az S 500e-nél, itt annyi az újdonság, hogy a CCS nevű villámtöltő-rendszerekkel is használható lesz az autó, ezeknél 150 kW teljesítménnyel tud majd tölteni az akkumulátor.
Alig egy később, 2018-ban lesz megvásárolható majd a stuttgartiak első sorozatgyártású tüzelőanyagcellás autója, amelyet a GLC szabadidő-autó alapján valósítanak meg. Az F-Cell nem csak a fedélzeti erőműből lesz képes haladni, de mintegy 48 km megtételére elegendő energiát tud majd tárolni lítium-ion akkumulátorában, ezt pedig kívülről is fel lehet majd tölteni. A Ford-dal közös fejlesztésű tüzelőanyagcella a motortérben kap helyet, csak a hátsó kerekeket hajtja villanymotor – nincs hely összkerékhajtásnak.
A padló alá épített két darab karbonból sütött hidrogéntartályban 700 bar-os nyomáson 4,3 kg hidrogént lehet tárolni, ez mintegy 500 km megtételére elegendő, a tankolási idő mindössze 3 perc. A Mercedes GLC F-Cell csak korlátozottan lesz megvásárolható, olyan helyeken árulják majd, ahol már létezik a nagyközönség számára is hozzáférhető hidrogén-töltőállomás, szóval az Egyesült Államokban, Németországban és Japánban; az Egyesült Királyságban kis késéssel indul majd meg a forgalmazás.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!