Az Oroszország elleni szankciók miatt a nyugati festékgyártó cégek is leállították a szállításokat a Ladának – a cég hagyományosan a PPG termékeit használta –, amit a személyautóknál jellemzően kínai forrásból származó festékekkel ki tudtak váltani. Azonban a Lada Niva egy régi gyártósoron készül Togliattiban, ahol a fényezőüzem finoman szólva se a legújabb technológiát képviseli, és ezekkel az öreg gépekkel a modern festékanyagok nem feltétlenül kompatibilisek. November közepén 20 Niva karosszériát festettek le kínai anyaggal – platinaszürke, zöld és sötétzöld színeket használtak –, és kivétel nélkül az összes megbukott a minőségvizsgálaton. Nem a festék jelenti a problémát, hiszen a Granta/Vesta soron probléma nélkül használják ezeket a festékeket a Renault által pár évvel ezelőtt modernizált fényezőüzemben. November végén egy újabb kínai festékgyártó termékeivel végeztek próbaüzemet, és már visszafogottan, de bizakodóak az oroszok, ha minden jól megy, 2023 végétől újra készülhetnek majd színes Lada Nivák – de azt még nem árulták el, milyen színekkel bővítik a jelenleg a fehérre és a feketére korlátozódó palettát.