Az utóbbi évtizedben a Lada márka Magyarországon és Európában lényegében egyet jelentett a klasszikus 4×4 (vagy ahogy megismertük, a Niva) modellel, de ez még az idén megváltozik. A teljesen új márkakereskedői hálózatban a legújabb előírásoknak megfelelő Granta, Kalina és 4×4 modelleket lehet majd megvásárolni az idei negyedik negyedévtől kezdődően.

Bo Andersson, JSC AVTOVAZ CEO és Ormos István, Duna Autó Zrt. vezérigazgató ünnepélyes kézfogása Bo Andersson, JSC AVTOVAZ CEO és Ormos István, Duna Autó Zrt. vezérigazgató ünnepélyes kézfogása

A gyár és a Duna Autó azt szeretné, ha a Lada márka újra a tömegek számára elérhető mobilitást jelentené, ennek elérése érdekében a termékek mellett folyamatosan ellenőrzik majd a márkakereskedéseket, hogy azok megfelelnek-e az ügyfélelégedettségi- és minőségbiztosítási elvárásoknak. A Lada Hungary Disztribúció Kft. vezetője Markó Zoltán, aki az Autó-Motor kérdéseire válaszolt:

– A Lada Hungary Disztribúció Kft. tervei szerint mikor épül ki az országos lefedettségű márkakereskedői hálózat?
– A magyarországi visszatérés egyik leglényegesebb eleme, hogy kiépítsük az országos hálózatot. Már induláskor szeretnénk egy országos (régiós) lefedettséget 4-5 márkakereskedővel és néhány szervizponttal, hogy elérhetők legyünk az érdeklődők számára. A realitások talaján maradva azonban 2-3 évre lehet szükség a hálózat teljes kiépítéséhez.


– Ebben esetleg számítanak azokra a cégekre, akik eddig is forgalmaztak Lada személyautókat (jellemzően 4×4-est, azaz Nivát)?
– Mindenkivel szívesen egyeztetünk és szerencsés lenne az eddig megszerzett tapasztalatokat továbbvinni. Ezidáig esetleges módon alakultak ki a jelenlegi szervizpontok és természetesen az a célunk, hogy egy ügyfélbarát és magas kiszolgálást nyújtó hálózat jöjjön létre. Szintén fontos elem, hogy a márka szemléletében és fejlesztési irányaiban egyetértsünk új partnereinkkel. Több szempontot kell egyszerre mérlegelnünk az új hálózat felépítésénél.

– A márkaszervizekben csak a legújabb (Euro 6-os) modellekhez lesznek alkatrészek, vagy a korábbi típusokhoz szükséges alkatrészeket is készleten tartják majd?
– A gyárnak a hazai piacán is kiemelt érdeke, hogy a korábbi típusokhoz is folyamatos legyen az alkatrész ellátás. Személyesen is láthattuk, hogy rengeteg Zsiguli és “kocka” LADA fut még az utakon Oroszországban. Ez számunkra is szerencsés, mert a gyár számunkra is lehetővé teszi, hogy becsatlakozzunk ebbe az ellátó hálózatba és megoldjuk a korábbi modellek tulajdonosainak kiszolgálását. Fontos szempontnak tartjuk, hogy a “régi” Ladásokat is megtartsuk a márka közelében és ápoljuk az itthoni LADA hagyományokat.

– Milyen garanciális feltételeket vállal a gyár az autókra?
– Egyelőre az általános 2 év a biztos, de vizsgáljuk a kiterjesztés lehetőségét.


– Szeptember 26-án indul az új Lada Vesta sorozatgyártása, ennek a limuzinnak a forgalmazása mikor várható Magyarországon?
– A Vesta idei sorozatgyártása csak a hazai (orosz és kapcsolódó) piacokat érinti egyelőre. A tervek szerint az EU kivitel (motor és felszereltségi szintek) bemutatkozása jövő év tavaszára várható. A tényleges európai forgalmazás megkezdését jövő év közepére tervezi a gyár.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!