Az utóbbi évtizedben a Lada márka Magyarországon és Európában lényegében egyet jelentett a klasszikus 4×4 (vagy ahogy megismertük, a Niva) modellel, de ez még az idén megváltozik. A teljesen új márkakereskedői hálózatban a legújabb előírásoknak megfelelő Granta, Kalina és 4×4 modelleket lehet majd megvásárolni az idei negyedik negyedévtől kezdődően.
A gyár és a Duna Autó azt szeretné, ha a Lada márka újra a tömegek számára elérhető mobilitást jelentené, ennek elérése érdekében a termékek mellett folyamatosan ellenőrzik majd a márkakereskedéseket, hogy azok megfelelnek-e az ügyfélelégedettségi- és minőségbiztosítási elvárásoknak. A Lada Hungary Disztribúció Kft. vezetője Markó Zoltán, aki az Autó-Motor kérdéseire válaszolt:
– A Lada Hungary Disztribúció Kft. tervei szerint mikor épül ki az országos lefedettségű márkakereskedői hálózat?
– A magyarországi visszatérés egyik leglényegesebb eleme, hogy kiépítsük az országos hálózatot. Már induláskor szeretnénk egy országos (régiós) lefedettséget 4-5 márkakereskedővel és néhány szervizponttal, hogy elérhetők legyünk az érdeklődők számára. A realitások talaján maradva azonban 2-3 évre lehet szükség a hálózat teljes kiépítéséhez.
– Ebben esetleg számítanak azokra a cégekre, akik eddig is forgalmaztak Lada személyautókat (jellemzően 4×4-est, azaz Nivát)?
– Mindenkivel szívesen egyeztetünk és szerencsés lenne az eddig megszerzett tapasztalatokat továbbvinni. Ezidáig esetleges módon alakultak ki a jelenlegi szervizpontok és természetesen az a célunk, hogy egy ügyfélbarát és magas kiszolgálást nyújtó hálózat jöjjön létre. Szintén fontos elem, hogy a márka szemléletében és fejlesztési irányaiban egyetértsünk új partnereinkkel. Több szempontot kell egyszerre mérlegelnünk az új hálózat felépítésénél.
– A márkaszervizekben csak a legújabb (Euro 6-os) modellekhez lesznek alkatrészek, vagy a korábbi típusokhoz szükséges alkatrészeket is készleten tartják majd?
– A gyárnak a hazai piacán is kiemelt érdeke, hogy a korábbi típusokhoz is folyamatos legyen az alkatrész ellátás. Személyesen is láthattuk, hogy rengeteg Zsiguli és “kocka” LADA fut még az utakon Oroszországban. Ez számunkra is szerencsés, mert a gyár számunkra is lehetővé teszi, hogy becsatlakozzunk ebbe az ellátó hálózatba és megoldjuk a korábbi modellek tulajdonosainak kiszolgálását. Fontos szempontnak tartjuk, hogy a “régi” Ladásokat is megtartsuk a márka közelében és ápoljuk az itthoni LADA hagyományokat.
– Milyen garanciális feltételeket vállal a gyár az autókra?
– Egyelőre az általános 2 év a biztos, de vizsgáljuk a kiterjesztés lehetőségét.
– Szeptember 26-án indul az új Lada Vesta sorozatgyártása, ennek a limuzinnak a forgalmazása mikor várható Magyarországon?
– A Vesta idei sorozatgyártása csak a hazai (orosz és kapcsolódó) piacokat érinti egyelőre. A tervek szerint az EU kivitel (motor és felszereltségi szintek) bemutatkozása jövő év tavaszára várható. A tényleges európai forgalmazás megkezdését jövő év közepére tervezi a gyár.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!