Meglepően jól néz ki a kínai Techrules cég 96-os tanulmánya, amelyből rögtön az utcai (AT96) és versenyautó (GT96) változatot is bemutatták. A villanymotoros autókat akarja forradalmasítani azzal, hogy mikroturbinával hajtja a fedélzeti generátort.
A forma egy nagyon is reális autót mutat túlzások nélkül, a látványos ajtónyitás a szuperautóknál kötelező gyakorlat, egyébként egészen jól álcázták, hogy alig van szüksége hűtőlevegőre a kocsinak, és hogy nem kellett szellőzőnyílásokat vágni az oldalfalra. A belső tér is letisztult, hasított-bőr borítja a műszerfalat, a sofőr előtt egy darab kijelző informál.
A technika az igazán fontos része a konstrukciónak, a gyár által TREV-nek (Turbine-Recharging Electric Vehicle) nevezett hajtáslánc lényege, hogy kis méretű és tömegű, ebből következően viszonylag olcsó akkumulátort használnak, azt is csak pufferként, amely arra szolgál, hogy a mikroturbina által termelt energiát tárolja. Az eredmény egy, a műfajban nagyon alacsonynak számító, 1280 kg-os saját tömeg.
A Techrules cég szerint több műszaki problémát is meg kellett oldani azért, hogy működőképes legyen a rendszer, de már túl vannak a nehezén. A tanulmányokba szerelt hajtás 1030 LE/8640 Nm csúcsteljesítménnyel bír, a 100 km/h-s sebességet 2,5másodperc alatt éri el, végsebessége 350 km/h. A legfontosabb érték, a hatótávolság a fedélzeti generátornak köszönhetően pedig egy feltöltéssel 2000 km!
Pár év múlva kezdik majd meg az AT96 és GT96 szuperautók forgalmazását, most indul majd a fejlesztésnek az a része, amely a sorozatgyártást előzi meg, és leginkább a hosszú távú megbízhatóságról szól. A sportkocsi lesz majd a zászlóshajója a Techrules márkának, amely inkább a normál személyautókra, beleértve a városi mikroautókat is koncentrál majd a mikroturbinás rendszereivel, amely megoldja a hatótáv-parát, csak az a kérdés, milyen áron? Erre még nem tudnak választ adni a kínaiak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!