A Carl F.W. Borgward által alapított autógyártó 1929-1961 között működött, a céghez összesen négy márka tartozott, az alapító nevét viselő Borgward mellett a Hansa, a Lloyd és a Goliath. Noha termékei műszakilag fejlettek voltak, méretben nem tudott versenyre kelni a nagy vetélytársakkal, és végül csődbe ment. Egyes gyanú szerint több német autógyártó fogott össze annak érdekében, hogy ellehetetlenítse a konkurenciát.
A cégalapító unokája, Christian Borgward Karlheinz L. Knöss-szel közösen még 2005-be elkezdett azon dolgozni, hogy feltámasszák a márkát, 2008-ban alapították meg a Borgward AG nevű céget, amelyet már többször is hírbe hoztak kínai befektetőkkel. Korábban ezek a próbálkozások már mind a tárgyalások korai szakaszában meghiúsultak, hiszen a németek ragaszkodtak ahhoz, hogy az általuk – a norvég Einar J. Hareide a Borgward AG vezető formatervezője, aki például a pápaszemes E-osztályért is felelt – megalkotott autót készítsék.
Most azonban változott a helyzet, egy kínai befektetőcég, a Beijing Zhike Investment and Management Co. megvásárolta a Borgward, Goliath és Lloyd márkaneveket, ami az egyik első lépés a sorozatgyártás beindításához vezető úton. A hírek szerint már 2015 elején prezentálják az első új autót, amely egy Németországban gyártandó luxusautó lenne, hat- és nyolchengeres motorokkal, limuzin és kupé karosszériával. Egyébként pedig az Audi, BMW és Mercedes autóival kínál konkurálni a cég, amely a többi modelljét – prémium kisautó és kompakt szedánok, szabadidő-autók – Kínában készíti majd, és onnan exportálja majd azokat a világ minden pontjára. Még nem tudni, melyik kínai autógyártó konszern van az egész mögött, de várhatóan pár év alatt felállítja majd választékát a Borgward meglévő típusok alapján, akár már 2020-ban teljes lehet a választék.
Apró porszem azért került a gépezetbe, a Borg Warner nevű beszállító a német márka- és védjegyhivatalnál kifogást jelentett be a Borgward márkanév használata ellen, mondván az nagyon hasonlít az ő védjegyére. Az amerikai céget ugyan egy évvel korábban alapították, mint a német gyárat, de 1929-1961 között nem jelentett gondot a nevek hasonló hangzása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!