Nicolas Maure, a Lada új vezetője még nem hozott stratégiai döntéseket a céggel kapcsolatban, de eddigi intézkedéseivel (például 6 százalékkal emelte meg a munkások bérét) elérte, hogy sikerült stabilizálni a cég helyzetét, így az augusztustól újra ötnapos munkahéttel termel majd. Szamara régió ifjúsági fórumán, a területért felelős elnöki megbízott jelenlétében pedig a Renault Kwid-ről beszélt.
“Ez egy jó, szép és olcsó autó, amelyet a Renault csoport Indiában gyárt. Ha ez ott megtörténhetett, nem látom akadályát, miért ne történhetne ez meg Oroszországban is” – mondta Nicolas Maure. Ha egyáltalán, akkor várhatóan nem az indiai, hanem a brazil Renault Kwid-et veszi majd át a Lada, mert utóbbinál már például hátsó ablaktörlő és szélvédőfűtés is van a fedélzeten, és nem utolsósorban balkormányos. A Renault CMF-A építőkészletét használó ötajtós mini nagy hasmagassággal rendelkezik, ami elengedhetetlen egy orosz autónál, motorja 0,8 literes 54 lóerős háromhengeres, a váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású, de lesz majd robotizált egység is. Az indiai Renault Kwid ára 253 000 rubelnek (1 130 000 Ft) megfelelő rúpia, ezzel lényegesen olcsóbb, mint a Lada legolcsóbb saját autója, a 383 900 rubelbe (1 689 000 Ft) kerülő lépcsős hátú Granta. Még a szükséges módosításokkal (hátsó ablaktörlő és szélvédőfűtés, nagyobb teljesítményű fűtés, 2 légzsák, ABS, ESP) is érezhetően a Granta alá tudnák beárazni a Renault Kwid alapú mini-Ladát, amellyel aztán nem csak a hazai, de az európai piacon is szerencsét próbálnak majd. Ha egyáltalán megvalósul a terv.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!