A megjelenésnél a V12 Vantage volt a követendő példa, ahhoz hasonlóan itt is rengeteg karbon alkatrésszel próbálnak javítani a tömegeloszláson. Mindezt annak érdekében teszik, hogy a legjobban vezethető, közúti használatra alkalmas Vantage-et alkossák meg.
Ennek érdekében olyan dolgokat is bevetnek, mint a V8-as erőforrás, amely 7300-as percenkénti fordulatszámon adja le 436 lóerős teljesítményét, a 490 Nm-es maximális nyomaték 5000-nél mérhető. Közvetlenebb áttételezésű kormánygépet kapott a V8 Vantage S azért, hogy jobban reagáljon a vezető utasításaira. Szintén ennek érdekében elsőként kapja meg az autó az Aston Martin által most kifejlesztett Sportshift II hétfokozatú robotizált váltót, ami húsz százalékkal gyorsabban kapcsol elődjénél. Maradt az egy kuplungos felépítés, ami 50 kg-mal könnyebb egy dupla kuplungos váltónál, és 24 kg-mal nyom kevesebbet a Sportshift I-nél.
A több fokozat miatt rövidebb végáttételt tudtak választani, ami jobb gyorsulást eredményez – még nem közölték a vonatkozó adatot, csak annyit árultak el, hogy 305 km/h a végsebesség. Alapáron 19 colos,V küllős felniket adnak, felár ellenében tíz küllős, még alacsonyabb tömegű kerekekre cserélik. Felár ellenében különösen könnyű, de oldallégzsákokat nélkülöző kagylóüléseket is lehet rendelni.