Amikor a harmadik generációs Focus bemutatkozott, elmondták, azért lett az európai szemnek szokatlan a megjelenés, mert világautóról van szó, és mivel nem mi vagyunk a legnagyobb piac, nem nekünk tervezték az autót. Csak abban reménykedhettünk, hogy a modellfrissítésnél korrigálják a dolgot, és legalább részben megérte a várakozás.
A hátsó ugyan nem változott számottevően, de az orr átalakítása jól áll a kompakt típusnak. Nem csak a lökhárítót módosították, de immár feljebb hordja a nagyobb méretű hűtőrácsát a Focus. Ebben a korábbinál sokkal több a műanyagkróm, az összhatás pedig nagyon hasonlít az új Mondeo megjelenésére, amelyet végre idén ősszel már mi is megkapunk majd.
Szemrevaló a változás az utastérben, teljesen új a műszerfal, amelynek közepén felár ellenében immár a második generációs Sync fejegység található – javítottak a hangfelismerésen, nagyobb méretű a kijelző. Új aktív biztonsági rendszer a városi fékasszisztens, amelynek segítségével az autó a vezető beavatkozása nélkül tudja lekövetni a forgalom tempóját, akár 50 km/órás tempóról haladva is meg tud állni még időben.
Műszakilag is vannak változások, az alapmotor az 1,0 literes turbó 100 vagy 125 lóerővel, azonban törölték az 1.6 EcoBoost-ot, ami helyett a szintén 150/180 lóerős teljesítménnyel választható 1.5 EcoBoost négyhengeres kerül a motortérbe. Az 1,6-os szívómotor (85, 105 vagy 125 LE) marad a kínálatban. Az 1.6 TDCi (95 LE) csak néhány piacon marad a kínálatban, helyette az új 1.5 TDCi-t kínálják majd 95 és 120 lóerős teljesítménnyel, a 2,0 literes TDCI teljesítménye immár 150 lóerő. Az automatikus váltóval szerelt példányoknál immár a kormány mögötti fülekkel is lehet majd kapcsolgatni. A Genfi Autószalonon esedékes leleplezés után pár hónappal már a kereskedésekben lesz a felfrissített Ford Focus.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!