1975-ben alapították a The Shyft Group elődjét, a Spartan Motors karosszériaépítőt, amelynek az ügyfelei részéről felmerült az igény akkumulátoros-elektromos járművekre, de a piacon még nincs megfelelő teherbírású alváz (Commercial Chassis), amelyet felépítményezni lehetne, így saját maguk fejlesztettek ki egy ilyen alapot. A Blue Arc EV számára 16 millió dollárból építenek gyárat, és már 2024-ben megkezdik annak sorozatgyártását.
Azért az olcsóság és gyorsaság, mert meglévő beszállítóktól vásárolt rendszereket építenek be az alvázba, vételárat pedig azért nem tudnak mondani, mert a vásárló kérésének megfelelő műszaki tartalmat valósítanak meg. Többféle hossz közül lehet választani (18-22,65 m3 raktér), az akkumulátor kapacitása 120-240 kWh között lehet, kérhető napelem a tetőre, de van könnyen telepíthető – akár igénytől függően mozgatható – töltőállomás is Blue Arc Power Cube néven.
A Blue Arc EV kamera-alapú vezetőtámogató rendszereket kap (sávelhagyás-figyelő, körkamera), különlegessége az elektromos mozgatású oldalsó- és hátsó ajtók, amelyek akár automatikus (vezető közeledtére működő) változatban is kérhetőek. A The Shyft Group első körben évi 3000 teherautó gyártását tervezi.