Márka külön modellé avanzsált az egykor emelt Legacy kombiként debütált Outback, de a vásárlók – legalábbis Észak-Amerikában – még többet akarnak, ezért most elkészítették a Wilderness, azaz vadon elnevezésű modellt, ami többet tud még az európai piacon kínált Exclusive Cross változatnál is.
A hasmagasságot 2 centivel növelik meg, Yokohama Geolandar all-terrain abroncsokat szerelnek a felnikre (teljes értékű a pótkerék), alsó védőlemezeket építenek be, és természetesen az eddiginél több a karosszéria fényezett lemezeit védő fekete műanyag védőburkolat. A hasmagasság egészen pontosan 24 centiméter, a felfüggesztésben hosszabb lengéscsillapítókat használnak és módosították a hangolást is. Megnövelték a tetőcsomagtartó terhelhetőségét, így nyugodtan lehet tetősátrat használni.
A Subaru Outback Wilderness a 2,5 literes, 260 LE/375 Nm teljesítményű turbós boxerral készül, új a 4.44:1 áttételezésű hátsó differenciálmű, a Lineartronic váltó működését is módosították, alacsony sebességnél több nyomaték jut a kerekekre, így ez az Outback 40%-os, laza talajú emelkedőn képes felmenni.