London városa nem csak beszedi és feléli a dugódíjat, de abból finanszírozta a környezetbarát városi autóbusz fejlesztését. A hagyományos Routemaster névre hallgató jármű a helyi igényeknek megfelelően emeletes, és elektromos hajtású.
A felsővezeték-hálózat kiépítése helyett azt a megoldást választották, hogy az emeletre vezető hátsó lépcsőforduló alatt egy 4,5 literes Perkins dízelmotort helyeztek el, ami egy generátort hajt. Ezzel a megoldással is jelentősen csökken a jármű károsanyag-kibocsájtása, egy dízelmotoros buszhoz képest 40, egy dízel-elektromos hibridhez képest 15 százalékkal kevesebb szennyezőanyagot bocsájt ki helyben.
Az elkészült példánynál egyelőre az alumínium térváz merevségét és a kapcsolódási pontok stabilitását vizsgálják, ezért nem borították be az alumínium- és műanyag lemezeket a jellegzetes piros festékkel, és hasonló okok miatt (a mérőműszerek akadálytalan elhelyezése) nincs még utastere a járműnek. Az utasok szempontjából talán a legfontosabb változás, hogy nagy méretű ablakokat kapott az új Routemaster.