Világautókat készít a jövőben a Ford, nem a Focus lesz az egyedüli olyan autó, amely ugyanúgy fog kinézni és jórészt ugyanazt a műszaki tartalmat kapja a világ minden táján. A második ilyen autó az USA-ban még mindig futó Escape (Európában Maverick-ként forgalmazták), illetve az európai Kuga közös utóda lesz.
Ezt a kompakt szabadidő-autó tanulmányt Detroitban leplezik le, hiszen a tengerentúlon sürgetőbb kérdés az újdonság bemutatása. A gyártás is hamarabb indul majd meg az amerikai kontinensen, ott már 2012-ben elkezdik gyártani az újdonságot, míg hozzánk előreláthatólag csak 2013-ban jut majd el. Cserébe a kisautó padlólemezre épülő új buszlimuzin először Európában lép színre, a hátul tolóajtókkal rendelkező autónak a szériagyártáshoz közeli tanulmányát a Genfi Autószalonon leplezik majd le. A Fiesta padlólemezére épülő, annak műszaki megoldásait-motorjait megöröklő autó sorozatgyártása 2011 végén indul a Ford romániai üzemében, a forgalmazás 2012 első negyedévében kezdődik.