Nem is olyan rég mutatta be a Jaguar a 2013-as XJ és XF modelleket, de egyvalamit kifelejtett az akkori sajtóközleményből: összkerékhajtással is elérhetőek lesznek bizonyos modellváltozatok. Egészen pontosan a 335 lóerős, kompresszoros 3,0 literes V6-os motorral és a nyolcfokozatú ZF automatával ellátott autókhoz rendelhető a négykerékhajtás.
Meglepő módon a Jaguar csak olyan helyeken kívánja forgalmazni az új, összkerékhajtású XF és XJ modelleket, ahol biztosra lehet venni, hogy hó van az utakon télen, Észak-Amerika, Európa szárazföldi része, Ázsia. Angliában egyelőre nem lesz megvásárolható az újdonság. Az elektronikusan vezérelt központi differenciálmű normál esetben csak minimális nyomatékot küld az első tengelyre, szükség szerint 50:50 százalékot is létre tud hozni. Winter Mode kapcsolása esetén a többtárcsás tengelykapcsolóval 30:70 arányban osztja el a nyomatékot a tengelyek között a rendszer alapesetben, és itt is elmegy akár 50:50 százalékig.
A Jaguar mérnökei újrahangolták a felfüggesztést és a kormányzást, hogy az összkerékhajtású XF és XJ modellek ugyanazt a dinamikát hozzák, mint hátsókerékhajtású társaik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!