Komoly változások lesznek hamarosan az Opel kínálatában, hiszen a német gyár a tervek szerint 2028-ban már csak elektromos autókat kínál Európában, az új modellek érkezése miatt pedig egyfelől a márkajelzést, másfelől az aktuális arculatot is modernizálják. A példát az Experimental nevű tanulmány mutatja, amellyel minden bizonnyal az évtized közepére ígért, akkumulátoros-elektromos hajtású Manta típust előlegezik meg.
Marad a határozott vonalvezetés, de még áramvonalasabb lesz a karosszéria (például 180°-os látószöget biztosító kamerával váltják ki a külső visszapillantókat, elöl-hátul aktív légterelők irányítják a légáramlást), a villanyautó-alapra felépített szabadidő-kupé tanulmány 2 hajtómotoros összkerékhajtással rendelkezik. Csillogó króm helyett a szokatlan elrendezésű világítással és látványos grafikai elemekkel játszanak a formatervezők. Megvilágított Opel márkajelzést látunk a Vizor orrpanel közepén, utóbbiban azért adták a 4D-nevet, mert ez rejti a vezetőtámogató rendszerek érzékelőit (radar, ultrahang, kamera, lézeres letapogató), amely az egyszerű formaelemből gyakorlati alkatrészt csinál. A Goodyear újrahasznosított abroncsokból készítette el az aktív aerodinamikai elemeket tartalmazó Ronal felnikre szerelt gumikat.
Különösen tágas utasteret ígérnek azáltal, hogy a by-wire kormányzás és az önvezető rendszer lehetővé teszi, hogy ha nincs rá szükség, a kormánykerék visszahúzódjon a műszerfalba. Az Opel Experimental tanulmánynál már túlléptek a nagypanelos műszerfalon, helyette virtuális valóság segítségével jelenítik meg a „képernyőket”, a rendszert beszéddel lehet vezérelni. Az üléseket 3D-szövéssel készült anyaggal kárpitozzák, az ajtókárpit felső részére fénykibocsájtó anyagot tettek, ami a hangulatfény mellett a vezetőtámogató rendszer figyelmeztetéseit (pl. jármű a holttérben) is képes megjeleníteni. A nagyközönség a Müncheni IAA kiállításon láthatja majd az Opel Experimental tanulmányt.