Egy hónap múlva indul a Lada Vesta lépcsőshátú változatának sorozatgyártása (eddig 240 darab előszériás autót szereltek össze, amelyekkel eddig 1,4 millió tesztkilométert futottak), 105 nap múlva az elsőkerékhajtású XRay-é. Jelenleg minden erejével ezek sikeres piaci bevezetésén dolgozik a gyár, az Európai Unióba majd csak jövő tavasszal érkeznek meg az első példányok, addigra az esetleges gyermekbetegségeket is kikúrálják.
Ahogy azt az eddigi kémfotók alapján is meg lehetett állapítani, nem sokat vettek vissza a tanulmányok formájából, épp csak kevésbé élesek a karosszéria domborításai, a fényszórók nem látványosak, hanem gyakorlatilag is alkalmasak a fénykibocsájtásra.
A műszaki tartalommal kapcsolatban az a nagy újdonság, hogy elkezdték vizsgálni, van-e igény az összkerékhajtásra, egyébként nincs változás az eddigiekhez képest. Ez azt jelenti, hogy a Lada saját fejlesztésű 1,6 literes motorja 8 szelepes (89 LE) vagy 16 szelepes (109 LE) hengerfejjel kerül a motortérbe, illetve a Lada saját fejlesztésű 1,8 literes (114 LE) négyhengerese is kérhető lesz, és szó van még egy Nissan 1,6 literes, 16 szelepes motorról (115 LE) is, váltóból 5 fokozatú, kézi kapcsolású, 5 fokozatú robotizált és fokozatmentes automata is lesz.
A menetrend szerint tehát először jön a Lada Vesta lépcsős hátú karosszériával, ezt három hónappal lemaradva követi az XRay szabadidő-autó, egy év múlva kezdik meg a Vesta kombi sorozatgyártását, és 2017-ben klasszikus ötajtós karosszériával is elérhető lesz majd ez az autó. Az XRay esetén – ha lesz – a 2018-ban elérhető összkerékhajtás lesz majd az újdonság. Az Uniós piac miatt várhatóan a Renault 1,5 literes dízelmotorját is megkapja majd a kompakt Lada, és várhatóan gyári földgázas modellt is készítenek majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!