Nem sikerült a Volkswagennek elhallgattatnia azokat a brit és holland kutatókat, akik a különféle autógyártók által használt biztonsági rendszer védelmének hiányosságait felfedezték, a két éven át tartó perben a kutatók nyertek, így publikálták eredményeiket.
<hirdetes

Ssangyong Musso leszármazott a Tagaz Road Partner Ssangyong Musso leszármazott a Tagaz Road Partner

A Birminghami Egyetem dolgozó Flavio Garcia és a nijmegeni Radboud Egyetemen dolgozó Baris Ege és Roel Verdult megnyerték a Volkswagen konszern által ellenük indított pert, így publikálhatták kutatásuk eredményét. Ennek eredményeként 26 autómárka összesen 128 típusa került a különösen veszélyeztetett, nagyon könnyen ellopható autók közé. Flavio Garcia úgy jellemezte a hibát, mintha valaki a számítógépén a JELSZÓ-t használja jelszóként. Azért küzdöttek a kutatási eredményeik közreadásáért, mert azzal az autóipart a jobb titkosítási algoritmusok és rendszerek használatára akarják rábírni. Az eredeti tanulmányból egy sort töröltek, ez a hétköznapi emberek számára nehezíti meg az ott leírt módszer használatát, de már átlagos számítástechnikai tudással ezen könnyen túllép bárki.

A Honda S2000 is könnyen meglovasítható A Honda S2000 is könnyen meglovasítható

A Megamos Crypto nevű rendszer gyengéje, hogy ugyan többmillió kódot használ, de elég csak kétszer elcsípni a jeladó-autó közötti jelet ahhoz, hogy ezt a tartományt 200 ezer kódra szűkítsék, ezt követően pedig automatikus kódfeltörő programmal pár perc, legfeljebb fél óra alatt nyithatóvá válik az autó. A kutatók először a Megamos Crypto rendszer elkészítőjét, a svájci EM Microelectronic céget keresték meg tanulmányukkal, és 9 hónap időt adtak nekik, hogy dolgozzanak ki egy megoldást, de ezt még a mai napig nem sikerült elkészíteniük. Amikor a Volkswagen tudomására jutott a dolog, pert indított a kutatók ellen, de ezzel is csak az időt húzta.

ALFA ROMEO: 147, 156, GT

AUDI: A1, A2, A3, A4 (2000), A6, A8, Allroad, Cabrio, Coupé, Q7, S2, S3, S4, S6, S8, TT (2000)

BUICK: Regal

CADILLAC: CTS-V, SRX

CHEVROLET: Aveo, Kalos, Matiz, Nubira, Spark, Evanda, Tacuma

CITROEN: Jumper (2008), Relay (nálunk Jumpy)

DAEWOO: Kalos, Lanos, Leganza, Matiz, Nubira, Tacuma

DAF: CF, LF, XF

FERRARI: California, 612 Scaglietti

FIAT: Albea, Dobló, Idea, Mille, Multipla, Palio, Punto (2002), Seicentio, Siena, Stilo, Ducato (2004)

HOLDEN: Barina, Frontera

HONDA: Accord, Civic, CR-V, FR-V, HR-V, Insight, Jazz (2002), Legend, Logo, S2000, Shuttle, Stream

ISUZU: Rodeo

IVECO: Eurocargo, Daily

KIA: Carnival, Clarus, Pride, Shuma, Sportage

LANCIA: Lybra, Musa, Thesis, Y

MASERATI: Quattroporte

OPEL: Frontera

PONTIAC: G3

PORSCHE: 911, 968, Boxster

SEAT: Altea, Cordoba, Ibiza,Leon, Toledo

SKODA: Fabia (2011), Felicia, Octavia, Roomster, Superb, Yeti

SSANGYONG: Korando, Musso, Rexton

TAGAZ: Road Partner

VOLKSWAGEN: Amarok, Beetle, Bora, Caddy, Crafter, Cross Golf, Dasher, Eos, Fox, Gol, Golf (2006, 2008), Individual, Jetta, Multivan, New Beetle, Parati, Polo, Quantum, Rabbit, Saveiro, Santana, Scirocco (2011), Touran, Tiguan, Voyage, Passat (1998, 2005), Transporter

VOLVO: C30, S40 (2005), S60, S80, V50, V70, XC70, XC90, XC94

A lista nem hibátlan, rejtély, mit takar a Volvo XC94, illetve a Citroën Jumper és a Fiat Ducato mellől hiányzik a Peugeot Boxer.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!